Jag hade inte ens tur med vädret

Nu ska nu få höra! :):):)

Jag och mamma stod först hemma i köket och velade mellan pizza och kina till middag. Pizza var lättast för då behövde jag inte ta ut pengar men kina kändes godast.
Så kina blev det! Men eftersom Ella är dödsallergisk mot nötter vågade vi inte köpa den maten till henne med tanke på att dom har jordnötssås och sådant där så jag skulle köpa panpizza åt henne inne på Vivo och då samtidigt ta ut pengar eftersom vi skulle köpa take away som ligger i en husvagn utanför ÖB.

Väl i kassan på vivo slår jag först fel kod med mammas kort, antingen är det xxyy eller yyxx och jag glömmer alltid ordningen. Jag ändrade sen andra gången koden men ändå stod det att köpet inte medgavs. (tack emma strålin för det var du som satt i kassan!!!!!) efter typ 7-8 försök gav jag upp och mamma sa att jag skulle ta ut pengar i en automat istället. Så åkte till Volvo och testa och när jag satt i kortet och skrivit kod och summa pengar osv står det i rutan: "kortet behålls. Glöm inte minnealappen" då har den förbannade jävla automaten käkat upp mammas bankkort och spärrat skiten!!!!!!!!

Aaahhh kunde man vara mer förbannad då eller? Och till råga på de stod vår mat nere vid ÖB och kallnade..... Så, gasen i botten hem till hosjö igen och hämta mitt kort,(som jag ,fråga mig inte varför, hade lagt ur min plånbok 5 minuter innan jag åkte hemifrån första gången) in på vivo igen och sen fick jag äntligen ut pengar!

Det konstiga var att det stod aldrig "fel kod, 2 försök kvar" eller liknande. Det stod bara "köp medges ej" vilket jag inte ansåg till någon varning till spärrning men tydligen!!

Men slutet gott allting gott.. Har beställt ett nytt kort till mamma nu så hon får använda sig av mitt framtills dess. Grymt J!

Avslutar stressdagen med DH och kvällsmat i nystädat rum och skön säng!
Ciao:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0